Rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia obowiązujący w Przedszkolu Miejskim nr 81 w Łodzi w roku szkolnym 2024/2025
6:00 – 8:20
Schodzenie się dzieci. Czynności organizacyjne, opiekuńcze i samoobsługowe. Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela w salach według zainteresowań dzieci np. konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, dydaktyczne, graficzne i inne. Zajęcia indywidualne lub grupowe z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej z dzieckiem z trudnościami i z dzieckiem zdolnym albo zajęcia rewalidacyjne (pozostałe dzieci zabawy dowolne). Bajkoterapia - słuchanie bajek, opowiadań i wierszy. Zestaw ćwiczeń porannych lub zabawy i ćwiczenia pobudzające do aktywności ruchowej.
8:20 – 8:30
Przygotowanie do śniadania. Czynności organizacyjne, opiekuńcze i samoobsługowe.
8:30 – 9:00
Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturowych oraz dbałości o zdrowie.
9:00– 11:15
Sytuacje edukacyjne (czas dostosowany do wieku dzieci) prowadzone przez nauczycielki w oparciu o podstawę programową z zakresu:
- Rozwijanie aktywności fizyczno-zdrowotnej,
- Rozwijania aktywności społeczno-moralnej,
- Rozwijania aktywności językowej,
- Rozwijania aktywności matematycznej,
- Rozwijanie aktywności przyrodniczo-technicznej,
- Rozwijanie aktywności plastycznej,
- Rozwijanie aktywności muzycznej.
Zajęcia edukacyjno-wychowawcze z języka angielskiego w oparciu o podstawę programową. Zajęcia z religii. Zabawy twórcze. Zabawy swobodne. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku, w tym gry oraz zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze itp. Wycieczki, spacery.
11:15– 11:30
Przygotowanie do obiadu. Czynności organizacyjne, opiekuńcze i samoobsługowe.
11:30 – 12:00
Obiad. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturowych oraz dbałości o zdrowie.
12:00 – 14:15
GRUPA I - Leżakowanie - słuchanie muzyki relaksacyjnej oraz bajek. Zajęcia dodatkowe.
GRUPA II, III i IV - Ćwiczenia relaksacyjne, bajkoterapia, odpoczynek dzieci. Sytuacje edukacyjne prowadzone przez nauczycielki. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku w tym gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze itp. Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. Praca indywidualna wyrównawcza, praca z dzieckiem zdolnym. Zajęcia dodatkowe.
14:15 – 14:30
Przygotowanie do podwieczorku. Czynności organizacyjne, opiekuńcze i samoobsługowe.
14:30 – 15:00
Podwieczorek. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturowych oraz dbałości o zdrowie.
15:00 – 17:00
Ćwiczenia relaksacyjne, bajkoterapia, odpoczynek dzieci. Zajęcia indywidualne lub grupowe z zakresu PPP dzieckiem z trudnościami i z dzieckiem zdolnym albo zajęcia rewalidacyjne. Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela w salach według zainteresowań dzieci np. konstrukcyjne, manipulacyjne. Rozchodzenie się dzieci z przedszkola od godziny 15:00.